ROVANIEMEN KESÄ ON UPEA
Lumeton aika yllättää
Rovaniemestä puhutaan usein talvikohteena, ja se pitää toki paikkansa, sillä talvi täällä on aivan omaa luokkaansa.Mutta jos jätät muut kuusi kuukautta väliin, jätät samalla jotain aidosti hyvää kokematta.
Kesäillat ovat pitkiä ja lämpimiä, jokirannat täyttyvät ihmisistä ja aurinko paistaa jo korkealla silloin, kun on aika herätä. Rovaniemen lähiluonto on herännyt uuteen loistoon pitkän talven jäljiltä ja odottaa yllätyksineen pohjoisen polkujen tallaajia.
SYKSYN VÄRILOISTOA kaupungissakin
Ruskaa ja revontulia
Ja sitten on vielä syksy, joka saapuu nopeasti, maalaa kaupungin ympäristöineen kullan sävyihin ja tuo revontulet takaisin taivaalle ennen kuin useimmat ovat ehtineet edes miettiä matkaa pohjoiseen.
Ruskaretket pohjoiseen ovat monelle tuttuja, mutta myös kaupunkiloma saattaa antaa uusia ja innostavia näkökulmia!
Olisiko tämä se kesä tai syksy, jolloin kohtaamme Rovaniemellä?
Kevät, kesä ja syksy ansaitsevat paikkansa taianomaisen talven rinnalla. Lumettomalla ajalla on tapa voittaa ihmisiä puolelleen. Ensimmäinen matka tehdään uteliaisuudesta ja kokeilunhalusta, seuraava kesäreissu tai ruskaretki jo täysin tarkoituksella.
Nyt on hyvä aika alkaa suunnittelemaan matkaa, ja kun olet valmis, me teemme parhaamme, että vierailusi on vaivan arvoinen.
Löydä oma rytmisi
Rovaniemen rytmiin on helppo samaistua ja ihastua. Ei ylitsepursuavaa kiireen tunnetta, vaan omaan tahtiin etenevää pohjoisen elämää, joka näkyy ja tuntuu niin kaupungissa kuin luonnossakin.
Kaupunki löytää oman sykkeensä lumettoman sesongin myötä: lämpimät kelit (emme takaa helteitä), pitkään viipyilevä valoisuus, jokirannoilla ja luonnossa vietetyt päivät ja terasseilta kuuluva puheensorina pitkälle iltaan.
Nähdään pian?
Arctic City Hotel on auki ympäri vuoden. Jos et ole vielä nähnyt Rovaniemeä muulloin kuin talvella, tämä voi olla se reissu, joka muuttaa mielesi.
Ajatus siitä, että Rovaniemi on talven ulkopuolella hiljainen ja mitäänsanomaton, pitää paikkansa yleensä juuri sinne asti, kunnes saavut tänne. Sen jälkeen miettii lähinnä, milloin olisi aika palata.
Me odotamme sinua jo innolla, joten tervetuloa, ja toivottavasti kohtaamme Rovaniemellä pian!